Издателят на “Grand Theft Auto” съкращава стотици служители
Take-Two Interactive Software съкращава около 5% от работната си сила, съобщи във вторник издателят на франчайза “Grand Theft Auto”. Гейминг индустрията продължава съкращенията на работна сила вече повече от две години.
КЛЮЧОВИ ФАКТИ
- Съкращенията ще засегнат около 600 служители.
- Компанията планира още да се откаже от няколко проекта, по които работи, но все още не е ясно кои са те.
- Мерките на Take-Two Interactive Software идват на фона на огромен обем разходи, които възлизат на близо 200 млн. долара. Компанията се надява, че съкращаването на служители и стопирането на някои проекти ще доведе до повече от 165 млн. долара годишни икономии на разходи.
- Take-Two също така ще намали някои офис площи
ВАЖЕН ЦИТАТ
“Индустрията в момента се намира в труден период. Постоянно има новини за съкращения на служители. В момента има много талантливи и креативни хора, които не могат да си намерят работа. Искрено се надявам, че това е само кратък етап, който ще отмине много скоро и нещата ще се стабилизират”, заяви в интервю за Forbes Bulgaria Михаил Костов, който е част от екипа зад наградената с пет награди БАФТА игра “Baldur’s Gate 3” на Larian Studios.
КЛЮЧОВА ИСТОРИЯ
Take-Two Interactive Software не е единствената компания, която съкращава служители на фона на труден момент за цялата гейминг индустрия. Tencent Riot Games, Electronic Arts и японската Sony Corp също съкращават работната си сила тази година. Според изследователската фирма Newzoo ръстът на приходите от компютърни и конзолни игри ще остане под нивата отпреди пандемията поне до 2026 г.
ЗА КАКВО ДА СЛЕДИМ
Take-Two се е съсредоточила върху разработването на следващата част от най-продавания франчайз “Grand Theft Auto”, но според някои доклади заглавието може да бъде отложено от 2025 г. за 2026 г.
Индустрията отчете бум по време на COVID-19, тъй като геймърите прекарваха повече часове в игра.